Onvoorwaardelijke hulp. Voor wie dan ook, waar dan ook, waarom dan ook.

Door in het concept situaties te schetsen die iedereen kan overkomen en de willekeur van nood te benadrukken, wordt de kernwaarde van het Rode Kruis – Onvoorwaardelijke hulp voor iedereen – gekoppeld aan de situaties waarin het Rode Kruis ook daadwerkelijk opereert.

De campagne zorgt ervoor dat de hulp van het Rode Kruis tastbaar wordt en brengt het emotioneel dichterbij de doelgroep. De campagne is ontwikkeld om meer emotionele verbintenis te creëren met de organisatie. De uitingen zijn ontwikkeld voor TV, online, radio en print en outdoor.

Scope

  • Campaign
  • Concept
  • Strategy
  • Art-Direction

Team @xxs

  • Jan de Roos (creatie)
  • Lodewijk van der Peet (creatie)
  • Evelien Oosterveld (strategie)
  • Robert – Jan Hoesman (design)
  • Siebe Kruize (creatie)
  • Francis Oud (account)
  • Josien de Heul (agency producer)

Saskia Divendal –  Manager Marketing & Communicatie Rode Kruis

“Ik ben heel blij met deze campagne. Een mooie vertaalslag die we samen met XXS en DPPLR hebben kunnen maken. We hebben heel mooi en warm in beeld kunnen brengen waar het Rode Kruis voor staat.”